מחקרים

יחס שונה בין לימפוציטים אצל נשים עם אי פוריות בלתי מוסברת

מטופלות אשר שמרו על הסטטוס התת-פורה שלהן נצפו עם ספירה גבוהה של תאי Th17 ברקמת האנדומטריום האאוטופית שלהן

סטיות בפרופיל הלימפוציטים מסוג T-helper דווחו בעבר כקשורות לבעיות פוריות הקשורות לאנדומטריוזיס. בעקבות דיווחים אלה, החוקרים בצעו מחקר רטרוספקטיבי אין ויטרו על מנת להעריך את היחס בין תאי T רגולטוריים (Treg) ל-T-helper 17י(Th17) באנדומטריום אוטופי של נשים עם תת-פוריות בלתי מוסברת, וכן על מנת לבחון את הקורלציה בין פרופיל התאים הללו לסטטוס ההתעברות אצלן.

במסגרת המחקר ביופסיות מהאנדומטריום נאספו במהלך אמצע שלב ההפרשה של מחזור הווסת, מנשים עם תת-פוריות בלתי מוסברת. הדגימות שנאספו הוערכו באמצעות שיטות אימונו-היסטוכימיות לבדיקת המצאות לימפוציטים מסוג Treg ו-Th17 לצד הציטוקין הפרו-דלקתי הקשור, IL-17. החוקרים בדקו את הקשר בין ממצאי הבדיקה הזו לסטטוס התעברות במחזורים העוקבים.

תוצאות המחקר הראו כי על אף ש-Treg לא היו אינדיקטיביים לגבי הצלחת התעברות במחזורים עוקבים, מטופלות אשר שמרו על הסטטוס התת-פורה שלהן נצפו עם ספירה גבוהה של תאי Th17 ברקמת האנדומטריום האאוטופית שלהן. היחס בין שני סוגי הלימפוציטים שנבחנו היה קשור באופן משמעותי לסטטוס ההתעברות של המטופלות.

החוקרים סיכמו כי מטופלות שהיו עם פרופיל Th17 פרו-אינפלמטורי מוגבר ויחס Treg:Th17 נמוך ברקמת האנדומטריום האאוטופית שלהן במהלך אמצע שלב ההפרשה במחזור הווסת היו בסבירות גבוהה יותר להתעבר במחזורים העוקבים.

מקור: 

Malavika K Adur et. al (2021) Journal of Endometriosis and Pelvic Pain Disorders DOI: https://doi.org/10.1177/22840265211018544

נושאים קשורים:  מחקרים,  לימפוציטים,  בעיות פוריות,  הפרשה,  אנדומטריוזיס
תגובות
אנונימי/ת
19.10.2021, 21:34

עבודה זו הנה נדבך נוסף בקשר בין אנדומטריוזיס והתגובה החיסונים כיום ישנן עדויות משמעותיות לתפקוד חריג של כמעט כל סוגי תאי החיסון בנשים עם אנדומטריוזיס: ירידה בתגובתיות של תאי T וציטוטוקסיות NK, הפעלה פוליקלונלית של תאי B והגדלת ייצור נוגדנים, הגדלת מספר והפעלה של מקרופאגים פריטונאליים ושינויים במתווכים דלקתיים