• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

משרד הבריאות פרסם אזהרה לציבור מפני יוצר הקורס "הישרדות קורונה"

משרד הבריאות מזהיר: קורסים בתשלום ברשת שמציע דני וידיסלבסקי, המוכר כמתנגד חיסונים ופרסומיו עוסקים בהכחשת מגיפת הקורונה, מהווים פרסום מסוכן ומטעה לבריאות הציבור

דני וידיסלבסקי מפרסם קורס "הישרדות קורונה". צילום: מתוך יוטיוב

בצעד חריג פרסם אמש (ג') משרד הבריאות "אזהרה לציבור" מפני פרסומיו של דני וידיסלבסקי, שמאז תחילת מגיפת הקורונה מציג סרטונים ברשת האינטרנט ובערוצי תקשורת דיגיטלית נוספים את מה שהוא מכנה "האמת על הקורונה" ובין השאר טוען שהיא "המצאה של בעלי עניין". באחרונה החל להציע "דרכים להתמודדות עם המחלה" בקורסים תחת הכותרת "חיסון מנטלי לקורונה" ו"קורס הישרדות קורונה".

באזהרה שפורסמה מטעם ועדת משרד הבריאות למניעת הטעיית הציבור בפרסום נאמר: "בעקבות פרסומיו של דני וידיסלבסקי ברשת האינטרנט, בערוצי ווטסאפ, טלגרם, יוטיוב ופייסבוק על נגיף הקורונה ודרכים להתמודדות, הוועדה מבקשת להודיע כדלקמן: דני וידיסלבסקי איננו מוסמך לעסוק ברפואה או במקצוע בריאות כלשהו. המידע הניתן על ידו או בפרסומיו איננו יכול להנחות את הציבור בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה או כהמלצה או כהוראה רפואית".

בפרסומיו, צוין באזהרת משרד הבריאות, מתיימר וידיסלבסקי לייעץ לציבור הנרשמים, תמורת תשלום כספי, כיצד למנוע הידבקות בנגיף הקורונה ולטפל באספקטים שונים במקרה של הדבקות."אין למידע ובייעוץ הניתן על ידי וידיסלבסקי בפרסומיו למכירת תכנית וסדנאות 'חיסון מנטלי לקורונה' ו/או 'קורס הישרדות קורונה' כל בסיס מדעי ורפואי. הוא איננו יכול לשמש תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר".

המסרים המעודדים את רכישת תכניתו משדרים מסר המטעה את הצרכנים ויוצרים "אשליית בדיקה וחיסון". מפרסומיו עולה חוסר הבנה רפואית לגבי משמעות ומטרת הטיפול התרופתי במחלות בכלל ובנגיף הקורונה בפרט, צוין באזהרה.

במשרד הבריאות מזהירים עוד: "הרוכשים תכנית זו עלולים להימנע מהתנהגות מגינה ומצמצמת הדבקה, תוך הפרות תקנות החירום החוקיות והמלצות משרד הבריאות. בכך מהווים פרסום מסוכן ומטעה לבריאות הציבור. יתרה מזאת, תיתכן גם סכנה ישירה למשתמשים, ככל שאכן יידבקו בנגיף ויטופלו על פי הנחיות וידיסלבסקי ותכניותיו השונות. הם עלולים להגיע לטיפול רפואי מתאים בשלב מאוחר מדי או מתקדם, ובמיוחד יש לכך חשיבות יתרה במחלה זו, שהיא דינמית".

במסגרת פרסומיו וכחלק ממצגיו לצורך מכירת ושיווק "החיסון המנטלי" עשה וידיסלבסקי שימוש  בשמות ובסימני לוגו של חברות ומוסדות אקדמיים, להן הוא "ייעץ" לטענתו, כגון חברת זוגלובק, אוניברסיטת תל אביב, תאגיד השידור כאן והמועצה להשכלה גבוהה. "על פי המידע שיש בידינו", נאמר באזהרה, "גופים אלה מכחישים כל קשר למר וידיסלבסקי".

בחודש שעבר דווח בחדשות ערוץ 13 כי וידיסלבסקי מציג עצמו כ"יועץ עסקי". יש לו אתר ברשת שהוא מעלה בו סרטונים וראיונות מצולמים ובאחרונה התמקד במה שהוא כינה "האמת על הקורונה". יש לו עבר בסיינטולוגיה, כך לפי הדיווח, והוא החל להעביר קורסים שהנרשמים אליהם נדרשים לשלם עבור ההשתתפות מאות שקלים וזאת כדי לשכנעם ש"הקורונה איננה אלא המצאה של בעלי עניין" ו"עד שאלו לא קיבלו החלטה פוליטית, היא לא גרמה לשום דבר מעבר למחלות אחרות...". הוא גם השווה בסרטונים אלה את הסגר לגטאות מתקופה השואה, הביע התנגדות לחיסונים ועודד "מכחישי קורונה" להתבטא בראיונות עימם שהעלה לערוץ שלו ברשת.

ערוץ 13 ניסה לברר לאילו "חברות גדולות במשק" מספק וידיסלבסקי שירותי ייעוץ כפי שהוא מפרסם עצמו אבל החברות אליהן פנה כתב הערוץ השיבו שהוא כלל איננו מוכר להן. וידיסלבסקי עצמו טוען ש"הפרסומים נגדו נועדו להפחיד אנשים ולהסתיר את האמת".

נושאים קשורים:  קורונה,  דני וידיסלבסקי,  חדשות,  אזהרת משרד הבריאות,  יוטיוב
תגובות
אנונימי/ת
12.08.2020, 22:41

מדינת ישראל היא גן עדן לנוכלים למיניהם
מספקים תעסוקה לתכניות שונות בתקשורת

13.08.2020, 04:43

מדוע מגבילים את חופש הביטוי הרי הוא מביא אנשים בעלי שם ברפואה הציבורית שאו רים את דעתם

אנונימי/ת
13.08.2020, 06:52

אף אחד לא הגביל את חופש הביטוי שלו. פשוט פרסמו אזהרה לגבי דבריו.

אנונימי/ת
10.11.2020, 18:58

חופש. הביטי הפך להיות דרור לשקר להפיץ מידע שגוי להטעות ולהנדס תודעה . כל אלו ראויות לגנאי ולכן הזהירו מדבריו

13.08.2020, 05:42

היה ראוי שמשרד הבריאות יעביר לציבור את הקורס המדובר. חוסן גופני וחוסן נפשי, הם הערובה להקטנת הסיכוי להידבקות במחלות בכלל ובנגיף הקורונה בפרט (כפי שלמדנו בעבר, וכפי שמראים מחקרים ספציפים כעת).
במוקדם ובמאוחר, למרות מסכות ריחוק חברתי וכו' - הוירוס יגיע לכולנו !!!
האפשרות הטובה לא להיות חולה, היא לחזק את מערכת החיסון (כפי שקורה למרבית הנדבקים), ולהמשיך את חיינו ללא מחלה.
כבר חצי שנה, שמשרד הבריאות אינו מפרסם עצות לאדם הבריא, איך לחזק את מערכת החיסון (פעילות גופנית, שמחה, תזונה ויטמינים, שמש וכו'), ורק מנסה בצורה שמנוגדת לכל מה שכתוב בספרי הלימוד והמחקרים - לעצור וירוס שנמצא בכל מקום.
האם אנשי משרד הבריאות אינם יודעים זאת ?
האם צריך יועץ תקשורת שיביא זאת לציבור ?
למה מתנגדים למסר החיובי שלו ?

אנונימי/ת
13.08.2020, 14:00

המלצות על אורח חיים בריא (תזונה , פעילות גופנית, וכו ) מפורסמות כל העת, גם על ידי משרד הבריאות, גם על ידי הקופות, ובכלל ידועות לכול.

אנונימי/ת
13.08.2020, 17:03

ד"ר שיפטן אם יש בידך הוכחות מדעיות ש"שמחה" מחזקת את מערכת החיסון אנא הצג אותן כאן.

אנונימי/ת
13.08.2020, 17:56

ייתכן שלאור ההחלטה בעניין התליית רישיונו לשיפטן יש כרגע עודף זמן פנוי לכתוב תגובות.

אנונימי/ת
14.08.2020, 13:32

רק להזכיר למי שלא שם לב מיהו דר' שיפטן, רופא שרישיונו הותלה ע"י משרד הבריאות:
https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-483715

אנונימי/ת
13.08.2020, 13:55

הכמות הבלתי פרופורציונאלית שלו בשימוש במילה - אמת - כבר מורידה מאמינותו.
זה שהוא יחזור עשרות פעמים על כך שהוא כביכול זה שאומר את האמת וכל מי שלא מסכים איתו הוא מתנגד לאמת , לא הופך את זה לנכון.

13.08.2020, 16:04

יש להגן על הציבור מפני אנשים כאלה.
לא מדובר בסתימת פיות כפי שכמה "תמימים" מנסים להציגו.
האיש הזה הוא סכנה ברורה ומיידית לשלום הציבור, וחבל שהרשויות לא פועלות כנגדו ממש כפי שפועלים כנגד כל מי שמנסה להפיץ מגפה.
סעיף 218 בחוק העונשין קובע:
העושה בהתרשלות מעשה העלול להפיץ מחלה שיש בה סכנת נפשות, דינו - מאסר שלוש שנים; עשה את המעשה במזיד, דינו - מאסר שבע שנים.

אבל אצלנו מערכת האכיפה לא מתעוררת, אלא אם כן יש לכך הד תקשורתי.
יש בשתיקה הזו והריפיון של הרשויות משום מסר לציבור. אין די במה שמשרד הבריאות הפיץ.

14.08.2020, 11:22

אמת .

09.11.2020, 19:37

משרד הבריאות צריך לפרסם אזהרה לציבור מפני משרד הבריאות שהרי הוא משרד של חולי ולא של בריאות, איננו פועל למניעת מחלות אלה לשימון חברות התרופות. ובעניין דני תקשיבו למרואיינים של דני אולי תלמדו משהו...

אנונימי/ת
09.11.2020, 20:48

עוד הזויה...

אנונימי/ת
11.11.2020, 22:03